mail.meb.k12.tr e-posta adresinde kota aşımı ve mesaj silememe sorunu

Bazı durumlarda düzenli olarak kontrol edilmeyen okul e-posta hesaplarının Gelen Kutusu dolmakta ve Kota Aşımı (Over Quota) durumu oluşmaktadır. Bu durumda ise gelen iletileri alamaz duruma yada kota aşımı nedeniyle gelen maileri silememe gibi sıkıntılar yaşanmaktadır.
Kota Aşımı (Over Quota) durumuna düşen hesaplar için aşağıdaki işlemler yapılmalıdır.

1-) Hesaba web tabanlı erişilir.
2-) Gelen Kutusu açılır.
3-) Tümünü Seç/Bırak düğmesi ile tüm iletiler seçilir.
4-) Okunmamış düğmesine tıklatılarak tüm iletiler Okunmamış duruma getirilir. Sistemden çıkılır.
5-) Outlook programı açılır.
6-) Kurulmamış ise @meb.k12.tr e-posta hesabı kurulur.
7-) Gönder/Al işlemi ile tüm postaların bilgisayarınıza indirilmesi sağlanır. Kota aşımı durumuna düşülmüş ise bu işlem uzun sürecektir.
8 -) İşlem bittikten sonra hesaba tekrar web tabanlı olarak erişilir. Çöp Kutusu ve Giden Kutusu kontrol edilerek tüm iletiler silinir. Sistemden çıkılır.
9-) Bu andan itibaren kullanıma Outlook ile devam edilir.
10-) Kurum dışında iken hesap web tabanlı kontrol edilip e-posta iletisi açılıp okunduktan sonra ileti Okunmamış duruma getirilerek bırakılır. Sebebi kurumda kurulu olan Outlook programım ile de alınmasıdır. Burada dikkat edilecek en önemli husus Outlook programının, okunmamış iletileri almasıdır. Web tabanlı olarak maillerinize erişiyorsanız, çıkışta okuduğunuz tüm iletileri okunmamış yap seçeneğini seçerek sistemden çıkmanız gerekir.

About these ads

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s